torsdag 14 juni 2012

På språng

Plötsligt hittade jag inlägget som försvann för mej igår. Bland utkasten....Inte för att jag placerade det där. Men jag kan ju publicera det nu istället då. :))

*******************************

Idag (läs igår)har vi varit på språng hela dan...

Först åkte Niklas till skolavslutningen på särskolan. När han kom hem var det dags att knalla ner på stan och lämna tillbaka skorna och chinosshortsen jag köpte i går. (till skolavslutningen) Skorna fick han ont i fötterna av sa han. Och shortsen fick vi knappt igen....

Träffade Sanna, Alexander och Katija på stan så vi gick till Westerlunds och fikade. Det gör vi stadigt varje år efter skolavslutning. Men nu blev det så sent på dan så vi passade på att äta lunch först. Det är så billigt att äta där. 55 kronor för sallad- eller tacosbuffé. Inte illa. :))

Vi hann knappt svälja sista fikatuggan så var det dags att bege sej till bussen. Denna gång var målet mitt jobb där jag skulle skriva på nå papper inför sommaren. Var väl där en timma ca...

Nästa mål: habben! 14.05!!  Shit!! Ingen buss än på en halvtimme. Jaha....bara att ta vagnen och knata. Vi hann i alla fall...endast 5 minuter sena.  Niklas skulle få prova en cykel och en rullstol. Eller ...ja...inte en rullstol, det är en smidigare sak. Tappat ordet vad det heter...
Väl där gällde det bara att få Niklas att prova både cykeln och stolen..... Kanske är bekant att han är ovillig att prova nya saker. Vi lockade och pockade....inget hjälpte... Han skulle minsann inte sitta i nån stol. Och inte skulle han prova nån cykel heller. Phu! Kände hur jag blev svettig.... Jag orkade. ville han inte prova så fine! Det fick bli en annan gång då.

Men rätt som det var så bara klev han på cykeln och han cyklade i korridoren och lite varstans. Det här med att styra, det var nog inte det lättaste, men trampandet gick nog ganska bra tycker jag.

Stolen vägrade han totalt så där lyfte jag bara i honom. Slut på lockande nu.... hahaha
Så stolen är beställd så det tar väl ett par veckor innan den kommer antar jag.

Lite lek hann han med innan vi åkte hem.

Niklas skymtar bakom sitt höga torn


Blev bjuden på kaffe.....

.....och pepparkakor


Niklas läser alltid pårmen med tecken när vi är på habben
Niklas nya röda cykel skymtar där bak. :))



Jag älskar väggmålningarna dom har på habben

Den är fin......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar