torsdag 14 juni 2012

Man vet aldrig

Man vet vad som hänt igår, förra året, för 10 år sen osv.....

Det man däremot inte vet är vad som händer om 1 minut... på en enda sekund kan livet ta en vändning som man varken är förberedd på eller kunna förutspå. Men en spricka i fasaden kan komma snabbt. Men det kan ta ett tag innan man upptäcker den....

Alla människor har säkert en bild om hur man kan ha det om...låt säga...10 år. Barnen är vuxna,  hunden är 15 är, jag själv 57...

Jag hade själv  en vision i 20-årsåldern om hur mitt liv skulle kunna se ut vid 34 år ålder. Barn och familj ingick naturligtvis i den. Åh, man ville ha ett fint hus också och ett välbetalt jobb. Dietist ville jag bli kommer jag ihåg. Minst 4 barn ville jag nog också ha. (kanske inte innan 34 då)

Mitt liv ser defenitivt inte ut så idag... Bara på dom här sista 2 åren har det hänt så mycket man ska gå igenom och bearbeta så det bara snurrar i skallen.

Vart ska man börja? När det kommer nya grejer hela tiden?

Den vision jag har idag är ganska simpel. Jag vill må bra, att barnen håller sej friska, Hunden är än bara 5 år så hon och jag har förhoppningsvis många år kvar tillsammans. Hon får bli min livskamrat.
Jag kan passa barnbarn och kanske jobba ideellt nånstans. Hahaha Tråkigt men det känns mer safe än hittills i alla fall.

Inga fler utmaningar i mitt liv tack! Det blir så bra ändå...hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar