tisdag 10 april 2012

Ska ensamstående få hjälp att skaffa bar

Ska ensamstående få hjälp att skaffa barn?
Ja, varför inte? Jag har nog själv varit emot detta förut men när jag läste om det i tidningen i morse så tänkte jag annorlunda.
Många har sargade förhållanden/äktenskap bakom sej. Det finns barn med i bilden. Både vuxna och barn mår dåligt av separationer. Det vet ju dom flesta. Jag tror säkert att det finns många som tycker det är fruktansvärt egoistiskt att skaffa barn på "egen hand", men det är minst lika egoistiskt att barnen ska fladdra emellan skilda föräldrar varannan vecka. Barn som aldrig hinner landa förrän dom ska tillbaka...
Föräldrar som inte kommer överens är också en sak som barnen märker av även om dom inte säger nåt. Barn är ju lojala. Oftast... Tänk om vi vuxna kunde vara lika lojala emellanåt? Och jag tror ingen går omärkt genom en skilsmässa. Och jag tror heller inte att det finns några "lyckliga" skilsmässor.
Somliga väljer att leva ensam efter ett långvarit äktenskap som krashat. Kanske just därför att då är risken att bli sårad som allra minst. Inte vet jag...bara lite huvudbry som fladdra förbi...
Och vad som är "rätt" eller inte...ja, det är väl upp till var och en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar