onsdag 18 april 2012

Gårdagen på Sundsvalls sjukhus gick gans

Gårdagen på Sundsvalls sjukhus gick ganska bra. Vi började dagen kl 4.15. Vi kom iväg runt 5.30 efter att ha behöva åka tillbaka och hämta kallelsen vi fått. Tur att vi inte hade hunnit så långt... När vi kom fram fick Niklas Alvedon och mat lugnande som han blev trött av. Han somnade, säkert var han ju trött också av att han klev upp så tidigt. Sen fick vi sitta och vänta till ca 10.15 innan det var dags för narkosen. Det hade kommit in ett akutfall på op, därför fick vi vänta så pass lång tid. Jag fick följa med ända in och vara med tills han somnade. Han protesterade när han skulle andas in så han klättrade över britsen han skulle ligga på och försökte koma till mej. Vinglig och lite yr som han var. Jag tog emot honom så han fick sitta i mitt knä så hjälptes vi åt att få honom att andas in. Så det gick ju ändå bra. Jag fick höra att jag var en duktig mamma också. :-) men jag ska säga att tårarna brände lite bakom ögonlocken. Niklas fick pussar och kramar innan det var dags att lämna honom med doktorerna. Det var samma doktor som de andra gångerna så jag kände mej trygg. Det som gjordes denna gång var som vanligt att kolla hans hörsel och så stack dom hål på båda trumhinnorna. Hans hörsel är normal men varför han hör så dåligt beror på att det finns vätska bakom trumhinnorna plus att han har så trånga hörselgångar. Så förmodligen kommer han alltid att höra sämre trots att hans hörsel är normal. Sen gjordes en tandläkarundersökning också och jag blev så glad när dom berättade att han har så fina tänder och inte ett enda hål hade han. Sååå härligt! För det är ganska svårt att komma åt i alla små skrymslen ibland...
Lilleman har varit hemma från skolan idag. Han har varit lite slö och trött idag också. Men i morgon blir det skola som vanligt. Han har inte ens frågat efter skolan idag...

Så nu får vi väl vänta på nästa kallelse. Först till Sundsvall igen och sen förmodligen till Karolinska. Men då är det annat som ska kollas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar