fredag 27 juli 2012

Vad är väl en bal på slottet...?

Det verkar som om sommaren är på väg hit... Ja, det var ju roligt så här inför Laxfestivalen. Tråkigt om det varit skitväder då.
Med värmen verkar alla flygmyror komma fram!! hur många finns det?? Jag har jagat flera stycken här i köket på eftermiddan! äckliga är dom! Huuga!

Jag hoppar över Laxix i år. Men visst har jag funderat: ska jag gå? Eller inte? Det är ingen mening att gå och göra av med pengar som jag egentligen inte har. Inträde kostar 200:- och sen vill man ju kanske köpa nån god lax att smaka på också.Visst...jag behöver inte köpa nån lax över huvud taget, men vaddå?? Gå på laxis och känna alla härliga dofter från så god fisk och bara dregla över dom andra som äter...? Hm...nä... Nån öl kanske man vill ha också...
Det finns ett liv efter laxfestivalen också. Så ikväll blir det mys med yngste sonen istället. Vi har varit och handlat lite fredagsgott tills ikväll.
Men först blir det spagetti och köttfärssås. Kanske inte lika gott som grillad lax, men.... ;))

Vad är väl en bal på slottet...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar