söndag 29 juli 2012

Kul i parken

Vilken dag!! Sommarvärme, vindstilla... Och så har man legat bort halva dan... Typiskt!! Huvudvärken började redan igår mitt på dan och höll i sej hela kvällen. La mej tidigt och...hm...vaknade sent... Men värken är borta i alla fall! :))

I går var jag och Niklas till stadsparken där han hoppade i alla hoppborgar som fanns där. Tror det var sju stycken om jag kommer ihåg rätt.
Men lite besviken är jag på att det inte fanns några "vakter" runt borgarna. Fick det svaret att dom var underbemannade just den dan. Men han hade tid att stå och surra och gå runt och knyta ihop dom förbaskade plastbanden som borgarna var inhägnat med.....
Sin egen unge kan man ju ha koll på, och dom minsta barnen har ju naturligtvis sin mamma eller pappa med sej. Men "storbarna" som är runt 10-12 år behöver ju ingen förälder med sej. Dom hängde och satt på borgarnas "tak" så det liksom hängde ner på dom som var under, och dom hade blivit tillsagda ett par gånger efter att föräldrar sagt till. Grejen är den att det hamnade små barn under dom. En flicka satt fast med benen...och har ett litet barn hamnat med näsan i gummit och 2-3 stora killar sitter ner taket över dom så kvävs dom ju. Det syns ju inte om det ligger nåt litet under.
Jag sa till några gånger, men fick mest arga blickar tillbaka.
Men det var faktiskt bara en 3-4 stycken killar som inte höll sej reglerna. (samma killar hela tiden på borgarna)

Niklas tyckte det var jättehärligt att hoppa. När han var trött så la han sej på en avsats inne i borgen och bara slappade medans dom andra hoppade. Ett tag höll han på att somna av allt gungande. Hahaha

Sååå skönt att bara ligga och nästan somna, medan dom andra hoppar

Tittut mamma!



Men jag måste säga att jag blev impad av många större barn som hjälpte Niklas runt i borgarna så han skulle klara att hänga me´. Så glad man blir!


Kom att tänka på "storkillar" igen... Det skulle kanske finnas lite mer klätter för dom, än att vara i hoppborgarna tillsammans med 3-åringar. Nåt lite mer avancerat. Förstår ju ändå att dom använder ju inte hoppborgen till att hoppa i. Dom utmanar ju varann till att komma högst på borgen. För dom här killarna i 10-12 årsåldern befinner sej ju i en "mitt-emellan-period". Inte små, men heller inte för stora för lek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar