fredag 2 mars 2012

Stinkande sopor

Huvva!! Då har man tagit en säck med soppåsar ner till sopinkasten då.....

Det är ofta så överfullt med sopor i sopinkasten så man får förvara en del soppåsar på balkongen. Inte fräsht. Ogillas!! Och jag har hört fler i huset som också måste göra på det viset. Skitäckligt ju!! Det är ju tur att det varit så kallt. Annars har det ju inte funkat.

Jag har pratat med nån "vaktmästare" om det, men dom kan inget göra säger han. Vaddå inget göra?? Ska man ha soppåsar på ballis eller...? Och så klagar han till mej att dom som bor här i huset trycker in sina soppåsar så att dom andra som redan ligger där åker ner på golvet.... Ja? Och? Va ska man göra då? Det gör jag också. Ingen vill väl ha ett soplager på sin balkong. Och hos oss som har blöjbarn blir det ju mera sopor. Och det luktar ju om det står på balkongen.

Nä, jag fortsätter nog att trycka in mina påsar. Till slut kanske dom blir less att plocka äckliga soppåsar från golvet och tömmer kanske lite oftare än var 14:de dag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar