lördag 24 mars 2012

När Niklas kom hem från skolan igår var

När Niklas kom hem från skolan igår var han jättehängig. Ont i magen och feber. Han var ledsen i flera timmar. Efter ett väg så hör jag världens dunder där bak i blöjan. Jag tänkte att nu blir det kalas igen! Men nopp, ingenting. Det som som hördes var en rejäl brakare! ha ha ha Aldrig hört nåt liknande. Men stackarn vilka gaser han måste ha ramlat på sej... Han somnade efter luftutsläppet i alla fall. Han är lite hängig idag också men inte som igår.
Lilla gumman kom igår också. Det är så roligt att ha henne här. Hon hämtade badbaljan för hon vet att hon brukar alltid få bada när hon kommer. En hårtvätt lyckades jag få till också under protest. He he. Sen en vällingflaska i farmors famn så somnade hon gott sen. Just nu ligger hon och vilar.
Jag och Niklas tittar på Pippi. Jag har bäddat med en madrass på golvet med kudde och filt. Där myser vi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar