onsdag 29 februari 2012

Grannsämjan på gränsen....

Jag har jobbat natten som var... Och då behöver man ju sova på dan för att orka med. Men jaaa då, va mycket sova det har blivit då!!!! Dessa grannar som har disco på förmiddagarna. Musiken dåånar ner till mej så man hör nästan texten på det som sjungs. Det tjoas och springs över golvet fram och tillbaka....fram och tillbaka....det stampas med fötterna, ibland låter det som om dom har skor på sej.
Jag var riktigt nära att gå upp och läxa upp dom. För även om det är på dan får man ju inte spela så högt att det stör. Jag brukar inte vara petig eller känslig när det gäller grannar som spelar eller har nån fest. Men nån måtta måste det ju ändå vara på det hela.
Jag fick en blund på eftermiddan i alla fall eftersom jag ska ut i natt också...

Och nu är det...alldeles...tyst...däruppe...

 I morgon bitti kommer jag att hänga ut en lapp på dörren med: "Har jobbat natt". Så vet dom i alla fall. Då får vi se vad dom har förnuft efter den upplysningen. Men är det samma i morgon...hm...ja då jäklar är ju inte jag tyst i alla fall. Det kan jag lova!!

Jag har jobbat på världens mysigaste ställe i natt. Mysigt, varmt och hemtrevligt. Inte alls likt dom andra ställena jag varit på. Så jag hoppas jag kommer tillbaka dit sen.... :))

Nä, nu har jag fått spy ur mej lite. Ska dricka en kopp kaffe och förbereda för ännu en natt...

See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar