tisdag 7 augusti 2012

Städdag i regnrusket

Vi fick ju några dagar med sol i alla fall...

Måååste det regna jäämt??? Undrar hur många människor som lider av depression som blir ännu mer deprimerad av detta väder vi haft i sommar. Vi behöver ju faktiskt solen för att ladda lite batterier inför en vinter som kanske blir hur kall som helst. Och då blir man ju också inomhus. Nää fy...

Bland det första Niklas sa i morse var att han skulle åka buss. Gulp! Inte i dag försökte jag. Idag ska vi städa ditt rum. Men det var väl inget poppis.... Jag började i alla fall så han hängde på till slut. Han är så duktig, men visst försöker han... Medan jag började med dammsugningen passade han på att titta lite på Pippi. Sen var han med när jag strök gardinerna som skulle byta ut dom andra som satt uppe. Så gick han och hämta sitt nya påslakan som jag köpt för länge, länge sen. Jag hade glömt men han kom ihåg dom. Helst har jag ju velat tvätta dom först men han skulle ha prompt ha på dom. Och det var ju "SvampBob"... Han var sååå himla nöjd!
Så ikväll när vi hade läst färdigt boken, så fick jag faktiskt äran att ligga kvar en stund... Det händer inte ofta. Så fort man är färdig ska han ligga själv. Det är nästan så man blir urputtad. hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar