måndag 4 juni 2012

Vilda och Puzzel

Puzzel har ju varit hos oss nu i åtskilliga veckor. Vet inte hur många, men mååånga....
Jag har ju varit i valet och kvalet om jag inte ska behålla henne...men så blir jag osäker....och så velar jag.... Åhhhhh!

Nu ikväll kommer hon fram och bara sätter sej och tittar på mej, ungefär som: "Va sägs om lite mat?" Jag satte mej på golvet och vi tittade på varann. Hon "flydde" inte den här gången. Vilda kom efter ett tag och la sej också.
Grejen är den att Puzzel, som är mamma till Vilda, ligger mest under min säng, framför balkongdörren (också i mitt rum) eller som nu på kvällen på mattan i hallen. Jag får för mej att hon inte mår bra av det. Att inte ha nån social kontakt med oss. Men det är kanske så att hon inte VILL ha nån kontakt mer än som det är... När vi satt där på golvet, jag, Vilda och Puzzel, vem kurrade och spann utav katterna? Jo, Puzzel... Hon är tjock och trind, en aningens tussig i pälsen bara. Jag brukar passa på att dra bort nån tuss när hon äter...

Här är dom så sötisarna!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar