tisdag 29 maj 2012

En bra dag

Har blitt en tur på stan idag där vi träffade Sanna. Alla brudarna, Sanna, Katija och Miira, tog sej en lunch på Westerlund´s medan jag gicj till JYSK och fyndade vita fleesefiltar för 12.50 styck. Ganska lagomt pris va? Hem med filtarna, möter upp Niklas som kom med taxin och så mötte vi upp sällskapet på Westerlund´s. Som vanligt fikar Niklas en kanelbulle och en gul dricka. Stadigt! Hahaha Men han har väl kört in sej på det förstås.

Väl under fikat får jag se ett bekant ansikte. Joda, Lisa med sin lilla bebis. Så nu fick jag äntligen titta på underverket. Man säger ju att alla bebisar är underverk. Men lilla Denise ÄR ett på riktigt. Ni kan själva läsa om hennes otroliga resa här. Hon är en sån söt liten knopp...

Väl hemma sen så försökte vi få Niklas och Miira att hålla sams. Niklas "kramas" lite för hårt ibland och kniper liksom fast henne. Och hon i sin tur slår grejer i huvet på honom.... Oj, vilket liv det var ett tag där. Men när pankisarna kom fram så blev det tyst. Maten tystar mun heter det va?
Trötta som bara den var dom så för att dom skulle hålla sej vakna så vi gick och tittade på lite blommor. Jag och Niklas köpte "minisvärmors tunga" och kruka till. Miira satt mest och tittade på alla som gick förbi...
Sen blev det dags för den utlovade gungturen. Hade ju självklart mutat lite med det så att jag skulle få gå till "Gardencenter". Ja? Vaddå? Det funka ju... hehehe Innan så åkte dom bilen på Konsum några vändor också, så problemet att hålla sej vaken försvann...
Men det blåste så förbajjat så vi gick efter några påputtningar. Fikade kardemummaskorpor och sen vare Natti. Så nu sussar alla....utom jag. Ska väl också i säng nu om man ska orka upp i morgon.
Niklas ska till Kramfors i morgon på nåt kul med skolan så ryggan ska packas med lite extra. Det blir skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar