måndag 21 maj 2012

Gnäller inte på muffins(ar?)

Åh! Sol idag! Härligt! Det är man ju inte bortskämd med precis... tycker inte det har gjort annat än regnat, blåst och varit allmänt ruggigt. Lite höstlikt... Men det är ju bara maj också, det glöms bort.
Råkar det vara sol i två dar och sen blir det mulet då gnäller man. "ÅÅHH! Ska vi ha sån här sommar?" Hahahaha En påminnelse till sek själv att inte gnälla är på sin plats ibland.

Apropå och gnälla.... Jag har fruktansvärt ont i ryggen idag. Det känns som elstötar i vissa lägen... Det känns bättre när jag "svankar" när jag sitter. Men man får tänka så här: Min kompis har det värre. Hennes rygg har förskjutits flera centimeter av ett för tungt lyft. En annan har operats flera gånger utan att bli riktigt bra. Hm. Varför gnälla? En påminnelse sitter bra i det läget också. :))


Men jag gnäller inte över de goda muffins som Katija och Alexander bakade igår. (som tyvärr är slut redan) Suuupergoda med hallon i! Mumsigt vare...


Hon ser inte så road ut....kanske tycker det är tråkigt att ställa ut formar. Man vet ju hur det är: antingen fastnar dom ihop flera stycken...eller så får man inte upp nån. Hahaha


Alexander hjälper till med formarna! :))


Leta i frysen så hittas det hallon som får hamna i muffinsformarna.


Visst ser dom goooda ut? Och det varom också! Som sagt: dom är redan slut.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar