tisdag 15 maj 2012

En 85-årings kropp...

Man kan bara känna sej på ett sätt när man inte sovit mer än ca 2 timmar på hela natten. Och dessutom känns det som elstötar i ryggslutet när jag slappnar av i visst läge. Om jag då "sträcker" på mej nån centimeter då släpper det liksom. Ja ja...ont gör det i alla fall.

Hela förra veckan låg jag förkyld. Är det borta nu då? Nej, nu har jag blivit svullen i halsen också. Jag vet inte huuur många gånger jag vart förkyld det senaste 1½ året. Och oftast håller dom i sej 2 veckor....känns inge bra. Men förmodligen beror det på omständigheterna runt mej. Mycket har hänt sedan december -09, så jag hoppas att allt lugnar sej snart.
Det är fruktansvärt mycket att ta in. Jag upplever det som nya grejer hela tiden....

Och inte mår man speciellt bra av att träffa den ena sonen bara varannan helg. Jag känner mej som en barnvakt ibland... När det gäller skolan har man ingen inblick alls. Man får inte vara med på några läxor och inga vardagsbestyr över huvud taget. När det händer nåt negativt så får man veta.... Men nu kommer han i alla fall i helgen. Då får man ta vara på den tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar