onsdag 25 april 2012

På tisdagmorgon när lår kom hem från nat

På tisdagmorgon när lår kom hem från nattjobb på slumrade jag till en stund i soffan innan det var dags att gå till särskolan. Jag skulle enkla Niklas till sjuksyster för nån jokk bara. 8.30 hade jag tid. Trodde jag ja... När jag kom till skolan blev alla så glada att jag kunde komma en timme innan för då kunde jag ju vara med på samlingen. En timme innan? tänkte jag. Då fattade jag att jag var en timme för tidig.
Men det gjorde absolut ingenting. Jag fick vara med på barnens samling får alla fick berätta hur dom kände sej just den dagen. Sen hade dom musik som jag följde med på. Så underbara barn det är. Måste ju vara hur roligt som helst att jobba där. Bara så synd att jag var så trött. Jag måste ha sett ut som en zombie...
Nästa vecka blir det nog en dag till som jag hälsar på där.
Det var se roligt att se allt som Niklas kan. Och som han inte vill göra hemma. Ha ha ha de e skillnad de. Jag blev så lycka i hjärtat när jag ser honom tillsammans med sina klasskompisar och stilar för att mamma är där och tittar. Precis som vilken unge som helst. Lilla trollungen får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar