fredag 10 februari 2012

En bra dag trots allt

Mitt i allt elände har eftermiddan och kvällen varit ganska bra.

Varit iväg och postade några kort som jag sålt. Bl a ett till Irland! Coolt va? :))

Sen gick jag till Sanna för hon hade bjudit mej och pojkarna på middag idag. Dumt nog glömde jag fota....  Lövbiff med såna där runda potatisar.....vad heter det....? Krocketter kanske? Till efterrrätt gjorde hon världens godaste ananaspaj!! Huuur god som helst!
Pojkarna var redan där när jag kom. Henke hade hämtat Niklas på dagis och Alexander gick dit efter skolan. När jag skulle gå hem...eller ...ja...Henke skjutsade hem mej och Alex, så brydde sej inte Niklas ett dugg.
Han var nog rädd för att han skulle behöva hänga med hem. Han vinkade hejdå och så fick jag kramen. Han har så länge sett fram emot detta, att få sova över hos big sister. Alex blev nog lite avis, men det gick över. Niklas måste få göra egna saker han också....

När jag och Alex kom hem tittade vi på lite scrapgrejer som jag köpt. Sen gick vi in på olika sidor och kollade scrapping hos andra. Han är nog lite intresserad ändå... Så i morgon ska jag försöka få honom att göra ett kort som han kanske kan ge till nån speciell på Alla hjärtans dag. (jag menade inte mej... hehe)
Vi glömde heeelt bort TV:n ikväll och det var riktigt skönt faktiskt. Alex var så trött när vi kom hem så efter lite "scrapforskning" på datorn så gick han och la sej.

Då satt man där själv igen..... Det är det som är så tråkigt när man är ensamstående... nästan alltid ensam...
Men jag är i alla fall glad att Alex kom idag och att vi får ha lite tid tillsammans. Det blir ju inte så ofta.

Ett glas vin har jag nu hällt upp och tänt lite levande ljus...lite mys vill man ju ändå försöka få till liksom...ska väl sätta mej och kolla om det är nå bra på TV:n då.

Ha en trevlig helg mina vänner där ute.

1 kommentar: